به جرات میتوان گفت فعالتر از کمپانی شیائومی در جهان وجود ندارد. در کمتر از ۵ سال xiaomi توانست از یک شرکت استارتاپ و نوپا به یک مجموعه جهانی در زمینه تولید گوشیهای هوشمند تبدیل شود؛ به گونهای که کارشناسان، شیائومی را قابل مقایسه با اپل میدانند. محصولات شیائومی با هدف گام نهادن فراتر از آسیا توانسته است بازار بسیاری از کشورها را تحت پوشش قرار دهد.
لوگو MI برگرفته از حروف ابتدایی کلمات “Mobile Internet” است. همچنین معانی دیگری نیز وجود دارد که شامل “Mission Impossible” (ماموریت غیرممکن) است چون شیائومی در روزهای اول با چالشهایی روبهرو بود که به نوعی غلبه بر آنها غیرممکن بود اما توانست به خوبی برآنها چیره شود.
شیائومی در سال ۲۰۱۰ توسط کارآفرینی به نام Lei Junn پایهگذاری شد؛ کسی که اعتقاد دارد که خلق تکنولوژی با کیفیت بالا به صرف هزینه هنگفتی نیاز ندارد. این مجموعه در طول این سالها توانسته است به تولید سختافزار، نرمافزار و سرویسهای اینترنتی جالب توجهی برای علاقهمندانش بپردازد. با فروش بیش از ۶۱ میلیون گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۴۴ در کشورهایی مانند تایوان، هنگکنگ، سنگاپور، مالزی و … توانست ردپای خود را در راستای برند جهانی شدن در بسیاری از کشورهای جهان برجای بگذارد.
شیائومی درکنار تولید گوشیهای همراه به رونمایی از محصولات هوشمند دیگری مانند تلویزیون، روتر وایفای، لپتاپ، تبلت و محصولات مرتبط با سلامتی مانند گجت پوشیدنی میبند، دستگاه تصفیه آب، دستگاه تصفیه هوا و فشارسنج پرداخت. ویژگی که توانست به سرعت شناخته شدن شیائومی کمک کند، مقرون به صرفه بودن محصولات در عین با کیفیت بودن آنها است.
در پایان میتوانیم شیائومی را اینگونه معرفی کنیم: مجموعهای که توانست تمام باورهای غلط در زمینه محصولات هوشمند چینی را تغییر دهد و طرفدارانش را حتی قبل از تولید محصولاتش و فقط با ذکر مشخصاتش هیجانزده کند. شیائومی با کمک و همفکری علاقهمندانش در این سالها به روند رو به رشدش ادامه داده است و اکنون شاهد رقابت آن با بزرگترین کمپانیها هستیم.